U utorak, 14. ožujka u zagrebačkom KIC-u otvorena je izložba “Paraizložba” Borisa Kuka, akademskog grafičara i jednog od osnivača autorskog tandema “Božesačuvaj”.
Boris Kuk je uz Albina Uršića bio osbivač autorskog tandema “Božesačuvaj” koji nas je ranih 90-ih zabavljao sa svojim plakatima, umjetničkim intervencijama i humorom kojeg je tih godina stvarno nedostajalo.

Ova “Paraizložba” u KIC-ovoj Galeriji na Katu, donosi bareljefe (niske reljefe) hibridnih kovanica i kako sam autor kaže: “Izloženi radovi predstavljaju uvećane kovanice novca (5 para) u svoj svojoj simbolici s pripadajućom ikonografijom; materijalističkoj mjeri svih stvari, fetišu (lažnog) blagostanja, napuhanog izraza ekonomske moći države, ideoloških obrazaca, kolonijalnih otimačina i pokolja, totalitarizama (svih vrsta i boja), nametnutih “kulturnih” i nacionalističkih stereotipa, novokomponirane mitologije”.
O autoru i samom sadržaju izložbe:
“Boris Kuk, akademski grafičar te osnivač i polovica autorskog tandema “Božesačuvaj”, niz je desetljeća prisutan na umjetničkoj sceni u Hrvatskoj i šire. Kroz rad s “Božesačuvaj” u tvrdim ‘90-ima, nenamjerno, ali temeljito, snažno zagrizavši u zeitgaist onoga vremena, izaziva preporod grafičkog komuniciranja prenijevši urbanitet, živost i satiru s gradskih ulica u nacionalni medijski prostor.
U radovima iz toga doba, za programe glazbenih klubova i potrebe medija, najčešće Radija 101, Kuk i Uršić ‘strast za novcem’ gasili su detaljno proučavajući njegovu ikonografiju i ikonologiju. Iz toga nauka na koncu su oblikovali seriju radova na temelju poznatih moneta, poglavito famoznih 100 DM (Deutsche Mark). Oslanjajući se na tada sveprisutnu i svemoćnu njemačku marku napravljen je niz radova koji su satirično komentirali hrvatsku tadašnju zbilju, bolni prelaz na tržišnu ekonomiju, međunarodne tijekove novca i hrvatsku opsjednutost kako je tamo u Germaniji uvijek trava zelenija, a pravda i poštenje curi čistim ulicama.
Godinama kasnije, uz sve veće gađenje ili divljenje prema novcu Kuk izlazi iz grafičkog medija i približava se klasičnijim formama, nalazeći u njima prikladan medij za rasplinjavanje ikonologije koja je krasila kovanice jugoslavenske monete dinara i njegove najmanje kovanice od 5 para.
Autor dodaje da je djelomice za ovu izložbu bio inspiriran i radovima Sheparda Faireya.

Veći broj poklonika i prijatelja skupio se na otvaranju izložbe koja će potrajati do 24. ožujka. Kako je izgledalo na otvaranju, provjerite na fotografijama:




