Ovoga je tjedna otvorena izložba fotografija „Lopar u oku Davora Šanića“. Ova izložba na otvorenom samo je dio bogatog programa Festivala mora i lokalne tradicije „Ljudi od mora“, a otvorena će biti do 16. srpnja.
Davor Šanić rođen je 1980. godine. Iako ga fotografija zanima još od školskih dana, aktivno se njome počeo baviti od 2014. godine, kada je kupio svoj prvi DSLR aparat Olympus. Kako se sve više upuštao u čari fotografije, primijetio je da ga više privlači analogna fotografija, a njegov veliki uzor u svijetu analogne fotografije je Tošo Dabac, jedan od glavnih začetnika Zagrebačke škole fotografije. Uz njega, uzori su mu još Marija Braut i Ivo Pervan.
Kako svaki hobi ima svoju cijenu, tako je Davor s vremenom počeo kupovati stare analogne fotoaparate, a do sada je već sakupio pozamašnu kolekciju istih, među kojima i jedan Rolleicord s kojim je fotografirao i sam Tošo Dabac.
Davor Šanić prvi je u Loparu imao i letjelicu s kamerom (dron). Kako se već desetak godina aktivno bavi fotografijom, dolaze i neki rezultati koje su stručnjaci prepoznali. Neke njegove fotografije nalaze se i u New Yorku, jedna krasi salon i najvećeg Jadrolinijina trajekta “Dalmacija”, a dva puta osvojio je i prvo mjesto na natječaju Festivala skulpture u pijesku.
Davor Šanić mnogima je poznat po prelijepim pejzažnim fotografijama loparskog poluotoka, obično plaža, no njegove fotografije imaju i još jednu posebnost. Naime, dok će se mnogima na pogled fotografija loparskih plaža probuditi asocijacije onog „modernog“ s čime Lopar danas živi, a to je turizam, neke druge fotografije poput, primjerice, starih, nasukanih barki na osami loparskih uvala, pa crkvica sv. Nikole uz samo more (zaštitnika pomoraca), ili olujno, valovito more s monotonom pozadinom koje nekad samog Loparanina ostavlja i „zarobljenim“ na otoku, a ribare onemogućuje u njihovoj ribarskoj nakani, te čak i trajekta, koji je ta „poveznica“ otoka s kopnom, predstavljaju i onu „tradicionalnu“ crticu Lopara – suživot svakog Loparanina s morem, koji postoji od pamtivijeka, a i danas. Dakle, u svojim fotografijama Davor objedinjuje ono „moderno“ i „tradicionalno“ što Lopar ima.