Najpoznatija globalna tvrtka za proizvodnju namještaja slavi 80 godina poduzetničkog duha, inovacija i zajedničkog stvaranja sa znatiželjnim, skromnim i pozitivnim pogledom na budućnost.

Dana 28. srpnja 1943. Ingvar Kamprad, tada 17-godišnjak, osnovao je tvrtku IKEA u gradiću Älmhultu u švedskoj pokrajini Småland, koja je s godinama postala sinonim kvalitetnog i inteligentnog namještaja, a danas objeručke prihvaća svoju prošlost te slavi 80 godina vizionarskog dizajna i nepokolebljive predanosti stvaranju boljeg svakodnevnog života za što više ljudi lansiranjem nove kolekcije koja odaje počast kultnim dizajnima.

FOTO: Ingvar Kamprad, osinvač IKEA-e

“U tvrtki IKEA ponosni smo na svoje nasljeđe i želimo ga proslaviti vraćanjem nekih od naših najpoznatijih dizajna uz integriranje najnovije tehnologije i materijala. Kolekcija Nytillverkad spaja klasični dizajn s modernim standardima, a srž svega je jednostavnost, funkcionalnost, odvažni izražaj i razigranost – baš kao IKEA!”, kaže Johan Ejdemo, globalni menadžer dizajna, IKEA of Sweden.

Među najpoznatijim predmetima su LÖBBACKEN stolić za kavu, ponovno osmišljena verzija kultnog LÖVET stolića; BONDSKÄRET stalak za kapute – novi odvažni izgled SMED stalka za kapute koju je izvorno dizajnirao Rutger Andersson; te DOMSTEN stolac, nova interpretacija JERRY stolca koji je dizajnirala Karin Mobring 1970-ih.

FOTO: 1958. godine: Prva IKEA trgovina otvara se u Älmhultu u Švedskoj. Danas služi kao IKEA Muzej.

Kolekcija također uključuje uzorke švedskog dizajnera tekstila Svena Fristedta, koji zrače odvažnom i živopisnom estetikom osamdesetih. Kolekcija ostaje vjerna izvornom dizajnu, ali ga ponovno osmišlja u upečatljivim nijansama i ažuriranim materijalima, što rezultira nizom proizvoda koji se usuđuju biti doista bezvremenski.

FOTO: 1950. godine: IKEA katalog – buduća ikona – ima svoj debi.

U početku je IKEA bila mala tvrtka za narudžbu poštom u kojoj je narudžbe ispunjavao tinejdžer Ingvar na svom biciklu. Brend je sada zastupljen na 62 tržišta s 460 IKEA trgovina, 700 milijuna fizičkih kupaca i 2,6 milijardi online posjeta te više od 20 milijuna preuzimanja IKEA aplikacije u poslovnoj godini 2022. (1. rujna 2021. – 31. kolovoza 2022.). Tim od 231.000 IKEA djelatnika diljem svijeta pomaže u stvaranju boljeg svakodnevnog života za što više ljudi.

Stvaranje boljeg života kod kuće po pristupačnim cijenama koje odgovaraju novčanicima svih veličina oduvijek je bilo polazište tvrtke IKEA. To je postignuto znatiželjom o ljudskim životima, potrebama i snovima kod kuće te jedinstvenim nasljeđem od 80 godina inovacija, rješenja i kultnih proizvoda. Kako bi odala počast ovoj baštini, IKEA neprestano pokušava učiniti stvari boljima, ostajući u blizini stalno razvijajućih potreba i želja što više ljudi.

Najvažnije prekretnice na IKEA putu:

1943. godine: Ingvar Kamprad, sa samo 17 godina, 28. srpnja 1943. u Švedskoj registrira tvrtku koju naziva IKEA: akronim od Ingvar Kamprad iz Elmtaryda (obiteljska farma), Agunnaryd (lokalna župa).
1948. godine: Namještaj je uveden u IKEA asortiman. Ingvar Kamprad u brošuri objašnjava kako cijene mogu biti tako niske: „Naše cijene – bez sumnje najniže u zemlji – omogućene su velikim prometom, izravnom isporukom od dobavljača i vrlo niskim troškovima.“
1950. godine: IKEA katalog – buduća ikona – ima svoj debi.
1958. godine: Prva IKEA trgovina otvara se u Älmhultu u Švedskoj. Danas služi kao IKEA Muzej.
1960. godine: IKEA Älmhult predstavlja prvi IKEA restoran i kafić.
1995. godine: Prva PS kolekcija lansirana je na Milanskom sajmu namještaja (danas Milanskom tjednu dizajna). Linija namještaja pod nazivom “Demokratski dizajn“ razvijena je korištenjem vrhunskog dizajna, dobre funkcionalnosti, izuzetne kvalitete i niskih cijena. Kasnije, IKEA u postulate demokratskog dizajna uključuje i održivost.
2018. godine: IKEA se obvezuje postati klimatski pozitivna tvrtka do 2030.
2018. godine: Ingvar Kamprad preminuo je u 91. godini, ostavljajući snažno naslijeđe koje treba nastaviti voljeti i njegovati.

Podijeli sadržaj na društvenim mrežama!
Avatar photo
Autor

Pričamo o fenomenima koje izazivaju ili uzrokuju urbane pojave u društvu, idejama koje prožimaju pop kulturu, tehnologiju, film, književnost, umjetnost, glazbu, dizajn...

Ostavi komentar