Iz Hrvatskog dizajnerskog društva poslali su obavijesti da se zbog iznimnog interesa produljuje trajanje izložbe “Nedeljko Dragić: Dizajn i ilustracija 1969. – 1991.” koja se sada može pogledati u HDD galeriji u Boškovićevoj 18 sve do četvrtka 25. ožujka, radnim danima od 12 do 19 sati.

Za one koji nisu znali ova izložba po prvi put na jednom mjestu okuplja najvažnije radove istaknutog hrvatskog filmskog i likovnog umjetnika Nedeljka Dragića u području grafičkog dizajna i ilustracije, prije svega plakate za kazalište i različite kulturne i turističke manifestacije i institucije, naslovnice knjiga, iznimno uspješne i popularne maskote, oblikovanje časopisa, reklamne filmove za domaće i strane naručitelje itd.

Od informacija koje morate znati – zbog epidemioloških pravila maske i distanca na samoj izložbi i dalje su obavezni, a maksimalan broj posjetitelja u galeriji u isto vrijeme je deset. Kustos izložbe je Marko Golub, a stručni suradnik Veljko Krulčić, piše na stranicama Hrvatskog dizajnerskog društva.

(FOTO: Galerija HDD)

O samom autoru se puno više može saznati iz teksta kustos Marka Goluba, a najvažnije crtice iz uspješne karijere Nedeljka Dragića te njegov bogati i prepoznatljivi opus približit ćemo vam u sljedećim rečenicama.

Nedeljko Dragić (1936.) istaknuta je umjetnička figura u našoj sredini, prije svega kao autor niza internacionalno višestruko nagrađivanih animiranih filmova (pobjednik festivala u Annecyu, Oberhausenu, nominiran za Oscara za film Tup-Tup), jedan od najznačajnijih predstavnika tzv. zagrebačke škole animiranog filma, potom kao karikaturist, strip autor (Tupko) i ilustrator, no njegov rad u kontekstu grafičkog dizajna ostao je pomalo u sjeni drugih, prije svega filmskih uspjeha.

(FOTO: Galerija HDD)

Dragić je u povijest popularne kulture (pop kulture) nekadašnje Jugoslavije ušao s apsolutno sveprisutnom figurom tog vremena – vjevericom Zagijem. Naime, službena maskota Univerzijade održane u Zagrebu 1987. njegovo je djelo. Likovi s kutije žvakaćih guma Tin i Tina iz 1980-ih godina, također su Dragićev rad.

Neki od najtiražnijih naslova najpoznatijeg dječjeg nakladničkog niza ikad objavljivanog u Hrvatskoj, “Biblioteke Vjeverica” izdavačke kuće Mladost, pamte se upravo po Dragićevim naslovnicama i unutarnjim ilustracijama (Lažeš, Melita i Strašni kauboj Ivana Kušana, Mama, volim te i Tata, ti si lud Williama Saroyana itd.).

Dragić je i dizajner brojnih plakata za Satiričko kazalište Jazavac (danas Kerempuh) i Komediju iz zadnje četvrtine 20. stoljeća, bio je i likovni urednik najdugovječnijeg filmskog časopisa u Hrvatskoj, Filmska kultura, autor niza turističkih plakata Zagreba, kao i mnogih važnih kulturnih, filmskih i turističkih događanja, uključujući i ugledne međunarodne manifestacije poput Međunarodnog festivala kratkometražnog filma u Oberhausenu (1984.) i Filmskog festivala u Sydneyu (1973.), špica za televizijske emisije (Nedjeljno popodne, 3,2,1 kreni) i filmske festivale (Pulski filmski festival), reklamnih oglasa itd.

Gledajući sve to na okupu, uz neizbježan proces selekcije usmjeren na to da dizajnersku i ilustratorsku priču o Nedeljku Dragiću ispričamo u skromnom prostoru Galerije Hrvatskog dizajnerskog društva, nema nikakve dvojbe da je riječ respektabilnom dizajnerskom opusu (…)”

Cijeli tekst možete pročitati OVDJE.

Podijeli sadržaj na društvenim mrežama!
Autor

Pričamo o fenomenima koje izazivaju ili uzrokuju urbane pojave u društvu, idejama koje prožimaju pop kulturu, tehnologiju, film, književnost, umjetnost, glazbu, dizajn...

Ostavi komentar