Iz luke brodogradilišta Brodosplit je na vlastiti pogon i na prvu vožnju i dokiranje u remontno brodogradilište Viktro Lenac otplovila Novogradnja 483 ugovorena za kompaniju Star Clippers Ltd. iz Monaka. Nakon dokiranja novogradnja će se vratiti u splitski akvatorij, gdje će se obaviti probne vožnje i završno opremanje.

Riječ je o najvećem jedrenjaku na svijetu, odnosno preciznije, najvećem brodu s križnim jedrima na svijetu koje je splitsko brodogradilište napravilo za kompaniju Star Clippers Ltd. iz Monaka.

Brod ima čeličnu konstrukciju, dug je 162 i širok 18,5 metra, nosivosti 2000 tona. Ima pet jarbola i jedra ukupne površine 6.347 kvadratnih metara. Ovaj tip Clipper jedrenjaka sa svojim rasporedom jedara naziva se Bark (Barque engl.). Na krmi je marina platforma s mogućnošću otvaranja i spuštanja do razine mora, pa će putnici imati mogućnost direktnog pristupa moru.

Na brodu su ugrađena i tri bazena punjena slatkom ili morskom vodom s podvodnim svjetlima, grijanjem i mjehurićima. U jednom od bazena će se moći roniti, a u najveći će stati 50 kubika vode.

Ima pet paluba, a na njemu će moći biti 450 osoba od čega će 300 putnika biti smješteno u 150 luksuznih kabina, te u 74 kabine 150 članova posade. Luksuzno je uređen, ali sa štihom i atmosferom koji podsjeća na stare jedrenjake.

Na njemu je i inovativan sustav koji je po prvi put uveden u Hrvatskoj, a zove se ‘siguran povratak u luku’.

Ima prostor za biblioteku, velike salone od čega će se jedan salon protezati na tri palube s ogradama i klavirom. Na jedrenjaku je ugrađena najmodernija navigacijska i komunikacijska oprema, svaka kabina će imati internet, telefon, televiziju, glazbu i ostala sredstva zabave, a cijeli brod će biti pokriven Wi-Fi signalom.

Na otvorenim palubama će biti tri bara, kuhinja koja će se prostirati na tri palube. Klimatizacija na brodu je izvedena prema visokim zahtjevima da bi zadovoljila komfor putnika u svim klimatskim uvjetima.

Specifičnost broda su i jedra koja će moći biti upravljana samo s nekoliko članova posade, ali i sami putnici koji to budu željeli. Brod je isključivo namijenjen jedrenju iako će imati dva potpuno neovisna motora električne propulzije.
Na njemu je i inovativan sustav koji se po prvi put uveo u Hrvatskoj, a zove se ‘siguran povratak u luku’. To je novost na hrvatskom tržištu, jer od 2010. postoje novi standardi za povećanje sigurnosti putničkih brodova, putnika i posade.

Taj sustav zapravo znači da će sva ključna oprema na brodu biti duplirana zbog čega je projektirana gradnja dvije strojarnice sa svim uređajima za proizvodnju električne energije i vode, te svih sustava goriva i maziva te još jedan dodatni komandni most .

Na brodu je praktički sve dvostruko, pa će se u slučaju bilo kakvog zatajenja, požara ili poplave bilo kojeg prostora ili zona na brodu moći vratiti u luku s udaljenosti od gotovo 2000 NM što je inače najudaljenija točka od kopna na moru.

Predviđeno je da plovi svim morima svijeta, pa čak i po Arktiku i Antarktiku zbog čega se gradi u skladu sa zahtjevima za klasu leda. Brzina broda s jedrima će biti oko 16 čvorova, a predviđa se da će moći ploviti i do 20 čvorova uz prave vremenske uvjete i sposobnost posade.

Sa svojim pogonom od dva motora će ploviti 16 čvorova, ima zakretne propelere, pramčani porivnik te dva kormila zbog čega će imati izuzetne manevarske sposobnosti. Predviđeno je šest čamaca za spašavanje koji će služiti i kao tender čamci za prebacivanje putnika na plaže ili manje luke, osam splavi, četiri sportska čamca i dva manja čamca.

Podijeli sadržaj na društvenim mrežama!
Autor

Pričamo o fenomenima koje izazivaju ili uzrokuju urbane pojave u društvu, idejama koje prožimaju pop kulturu, tehnologiju, film, književnost, umjetnost, glazbu, dizajn...

Ostavi komentar