Prva lopata na projektu vrijednom 166 milijuna dolara zabijena je još u veljači 2017., a gotovo četiri godine kasnije radovi na 11 kilometara dugom tunelu koji će povezivati dva najveća Farska otoka – Streymoy i njegovog istočnog susjeda Eysturoy – gotovi su.
Otvorenje ovog velikog infrastrukturnog projekta, koji će imati i prvi podmorski kružni tok na svijetu, planirano za subotu, 19. prosinca. Upravo je taj dio tunela jednostavnog naziva “Eysturoyartunnilin” posebno zanimljiv jer je izgrađen od prirodne stijene, a (pod)morskim detaljima ukrasio ga je farski umjetnik Tróndur Patursson.

Kružni tok podsjeća na veliku meduzu, a bit će osvijetljen plavim i zelenim svjetlima. Patursson je inače neuglednu površinu velikog gljivastog tijela u tunelu oslikao instalacijama i ljudskim figurama koje plešu folklor.

Tunel će smanjiti putnu udaljenost od Tórshavna do Runavík/Strendura s 55 na 17 kilometara. Vožnja od nekih sat vremena (64 minute) na toj će dionici sada biti skraćena na 16 minuta. Vožnja od Tórshavna do Klaksvíka skratit će se sa 68 na 36 minuta.

Kako bi se povećala sigurnost, nijedan nagib u tunelu nije strmiji od 5 posto, a najniža točka je na 187 metara ispod morske površine. Tunelarina za automobile iznosit će 75 danskih kruna (oko 12 američkih dolara) za prolazak u jednom smjeru, ali vozači koji učestalo putuju tim pravcem mogu uzeti i godišnju pretplatu.

Lokalni čelnici se nadaju da će poboljšana prometna veza između dva najveća Farska otoka dati poticaj razvoju turizma nakon što dođe do smirivanja pandemije koronavirusa. A već sada se čini da će podvodni kružni tok u obliku meduze postati turistička atrakcija sama za sebe jer se fotografije ovog projekta već naveliko dijele na društvenim mrežama.