Održivo putovanje i odmor usmjeren na prirodu trend je u sve većem porastu. Njemačka turistička zajednica (Deutsche Zentrale für Tourismus, DZT) provela je anketu među ključnim figurama u djelatnosti međunarodnog putničkog prijevoza, čiji su rezultati pokazali da većina njih očekuje porast potražnje u ovom segmentu. DZT je uočio ovaj trend i osmislilo globalnu kampanju Embrace German Nature.
Petra Hedorfer, glavna izvršna direktorica DZT-a pojašnjava: „Nakon dvije godine pandemije, ljudi veći naglasak stavljaju na svoj utjecaj koji imaju u ulozi putnika, i to na održivost i na svoju želju za doživljajem netaknute prirode. Embrace German Nature nastavak je našeg niza marketinških kampanja u kojima redovito naglasak stavljamo na prirodu i rekreaciju te na održivost kao ključne elemente našega brenda.”
Nadalje, objašnjava kako je Njemačka među Europljanima druga najpopularnija destinacija u svijetu kada je riječ o putovanjima temeljenima na doživljajima u prirodi.
Isto potvrđuju rezultati ankete Destination Brand 21, koju je provela konzultantska tvrtka Inspektour, a koji pokazuju turisti vide Njemačkoj kao destinaciju izvrsnu za bijeg na selo i održivi odmor. Zato je cilj DTZ-a nastaviti graditi i promovirati odmor u ruralnim regijama, dulje boravke i održivi turizam.
Embrace German Nature
Kampanja Embrace German Nature predstavlja karakteristične krajolike kako bi se ljubitelje prirode i slobodnog vremena potaknulo i nadahnulo da posjete Njemačku. Naglasak je na doživljajima vezanim za očaravajuće krajolike ove zemlje i istraživanju nekih od manje poznatih regija, a sve u sklopu autentičnog i pojedinačno prilagođenog doživljaja.
Središnji je element kampanje sačinjen od kreativnog sadržaja koji se prezentira na mikrostranici koja je središnje mjesto za inspiraciju. Tamo se nalazi i videozapis o kampanji. Za provođenje kampanje, DZT se služi novim digitalnim alatom. U videozapisima će se prvi put koristiti 8D zvuk, kojim se omogućuje da zvukovi s mora, planina, šuma i livada, rijeka i jezera budu simulirani iz osam različitih smjerova.
Njemačka kao destinacija za ljubitelje prirode
Među Europljanima koji putuju po cijelome svijetu Njemačka se našla na drugome mjestu ljestvice destinacija za putovanja koja se temelje na doživljajima u prirodi. Izleti usmjereni na doživljaje u prirodi druga su najpopularnija vrsta odmora za posjetitelje Njemačke, a upravo takva putovanja jedna su od vrsta odmora za koju se vjeruje da će u budućnosti najvjerojatnije imati još istaknutiju ulogu.
S više od 30 posto kopnene površine pod posebnom zaštitom kao park prirode ili nacionalni park Njemačka je idealna destinacija za odmor u srcu prirode. Njemačka broji čak 16 nacionalnih parkova, 104 parkova prirode te 16 UNESCO-ovih rezervata biosfere. Nadalje, tu se nalaze čak 3 UNESCO-ova mjesta svjetske prirodne baštine.
Ljubitelji aktivnog odmora mogu pronaći 300.000 km označenih pješačkih staza te više od 76.000 km dugih biciklističkih staza. Oni koji se žele opustiti mogu posjetiti neke od preko 350 certificiranih spa i zdravstvenih resorta. Nadalje, njemački krajolik može se istražiti kroz više od 100 panoramskih i tematskih staza te 13 vinorodnih regija.
Održiva turistička infrastruktura
Svi InterCity i InterCityExpress vlakovi njemačkoga željezničkog operatora Deutsche Bahna voze na zeleni električni pogon te je time osigurano održivo putovanje unutar i među gradova. Nadalje, 14 mjesta u Njemačkoj certificirano kao održiva turistička destinacija, a više od 1300 smještaja nose certifikat za održivi odmor.
Oko 1500 smještajnih kapaciteta nosi oznaku potvrde kvalitete Wanderbares Deutschland, što znači da s osobitom ljubaznošću dočekuju šetače, a ljubiteljima biciklizma osigurano je 5800 prilagođenih pružatelja smještaja Bed & Bike
Fokus na digitalizaciji i održivosti
DZT promiče perspektivni i održivi turizam u skladu s ciljevima njemačke vlade, a stavlja fokus na digitalizaciji i održivosti.
Održivost je glavna i sveobuhvatna tema već više od jednog desetljeća i predstavlja strateško pitanje u svim područjima organizacije. DZT promiče odgovorni turizam, predstavljajući Njemačku kao održivo i inkluzivno odredište na međunarodnom tržištu.
DZT je pionir kada je riječ o korištenju suvremenih tehnologija (virtualne, proširene i izmijenjene stvarnosti), glasovnih asistenata te drugih konverzacijskih sučelja i aplikacija umjetne inteligencije kao što su chatbotovi. Kako bi osigurao vidljivost turističkih ponuda na marketinškim platformama zasnovanim na umjetnoj inteligenciji, DZT koordinira projekt otvorenih podataka njemačke turističke industrije čiji je cilj razviti grafikon turističkog znanja.
[Naslovna fotografija: Günter Standl]