Ljubitelji filmske industrije, filmolozi i istinski zaljubljenici u sedmu umjetnost početkom veljače doći će na svoje. U hrvatsku metropolu stiže ugledni filmski snimatelj Vittorio Storaro , dobitnik čak tri nagrade Oscar, koji je tijekom svoje dugogodišnje karijere surađivao s istaknutim svjetskim redateljima poput Bernarda Bertoluccija, Francisa Forda Coppole, Warrena Beattyja, Woodyja Allena, Daria Argenta i mnogih drugih.

Kultnog talijanskog filmaša je u Zagreb ‘priveo’ Talijanski institut za kulturu, u suradnji s Akademijom dramske umjetnosti i Kinom Europa, a svi su oni zaslužni što će Sturaro 6. veljače od 11 do 13 sati u F22 – akademijskoj sceni Akademije dramske umjetnosti  (Frankopanska 22) održat masterclass predavanje otvoreno za studente, profesore i svu zainteresiranu javnost.

Predavanje će moderirati filmski kritičar i filmolog Mario Kozina, a ulaz je slobodan. Dan ranije, 5. veljače 2019. u 19.30 sati u velikoj dvorani Kina Europa, u sklopu programa Kinolektira posvećenog odabranim filmskim klasicima, bit će prikazan Storarijev stilizirani politički triler Konformist (1970.) smješten u vrijeme Mussolinijeve Italije.

Vittorio Storaro i Bernardo Bertolucci na snimanju filma Posljednji kineski car

Film je režirao nedavno preminuli  Bernardo Bertolucci s kojim je Storaro surađivao više od dvadeset godina, realizirao sedam filmova i dobio nagradu Oscar za film Posljednji kineski car.

Projekcija će ujedno biti i prilika da se javnost prisjeti Bernarda Bertoluccija, jednog od najvećih talijanskih redatelja, a samoj projekciji prethodit će uvodna riječ Vittorija Storara moderirana od strane filmskog kritičara Boška Picule.

Konformist jedan je od najpoetičnijih i najutjecajnijih filmova talijanske kinematografije sedamdesetih. Bertolucci je stvorio film iznimnog umjetničkog senzibiliteta, koji istovremeno obiluje uzbudljivim automobilskim potjerama, erotikom i nasiljem.

Coppola, Scorsese i Spielberg zadivljeno su isticali Storarovu virtuoznu adaptaciju romana Alberta Moravije (Il conformista) kao inspiraciju svojim filmovima.

Bertoluccijeva elegantna, ali uznemirujuća drama o psihologiji fašizma ističe se svojom bravuroznom kombinacijom političkog angažmana i vizualne raskoši. Iznimno dinamična kamera Vittorija Storara koristi čitav niz kolorističkih postupaka i rakursa tvoreći osebujan spoj fašističke estetike monumentalnosti, ekspresionističkih i nadrealističkih motiva, posebno naglašavajući ulogu odnosa svjetla i sjene, stvarnosti i privida.

Vittorio Storaro s nagradom Emmy

Višestruko nagrađivani talijanski redatelj tijekom 60-ih godina, uz Antonionija, Fellinija i Pasolinija, bio je ključna figura talijanskog novog vala, a kasnije se istaknuo uspješnom holivudskom karijerom. Autor je kontroverzne romanse Posljednji tango u Parizu i povijesnog spektakla Posljednji kineski car za koji je osvojio devet nagrada Oscar, uključujući one za najbolji film i najbolju režiju.

Podijeli sadržaj na društvenim mrežama!
Autor

Pričamo o fenomenima koje izazivaju ili uzrokuju urbane pojave u društvu, idejama koje prožimaju pop kulturu, tehnologiju, film, književnost, umjetnost, glazbu, dizajn...

Ostavi komentar