Posljednjih su godina brojni startupi obećavali da će na tržište plasirati jedinstveno vozilo koje će moći i letjeti i voziti po cesti, no još nitko nije uspio predstaviti gotovo rješenje, osim možda jednog američkog start-upa.

NFT Inc. (Next Future Mobility/Transport eng.) je prije dvije godine najavio planove za proizvodnju letećeg automobila koji bi izgledao poput SUV-a i mogao letjeti pomoću skupa rasklopivih krila. Svoje je leteće rješenje NFT Inc. nazvao ASKA™ (što na japanskom znači “leteća ptica”) i ovih je dana prvi električni leteći automobil te tvrtke postao dostupan za predbilježbu!

(FOTO: ASKA Drive & Fly)

Pod geslo “nova opcija mobilnosti od vrata do vrata” NFT Inc. svojim korisnicima nudi slobodu izbora putovanja po cesti ili zraku u vozilo koje se (naj)bolje može opisati kao avion koji vozi, nego kao automobil koji leti.

(FOTO: ASKA Drive & Fly)

ASKA je četverosjed koji može voziti cestom poput automobila, a sposoban je za vertikalno polijetanje i slijetanje (VTOL Vertical take-off and landing eng.), kao i za kratko uzlijetanje i slijetanje (STOL Short take-off and landing eng.), te leti poput zrakoplova.

Aerodinamični dizajn omogućava mu ugodnu vožnju po cesti te sigurno i učinkovito letenje u zraku. Pogonjena električnim motorima, ASKA ima domet leta do 400 kilometara, a kao dodatni sigurnosni sustav posjeduje i “proširivač dometa” (motor s unutarnjim izgaranjem koji funkcionira kao mali generator za baterije).

(FOTO: ASKA Drive & Fly)

“Jako smo se fokusirali na sigurnosne elemente koji uključuju dvostruke izvore energije, velika krila, velike propelere, 6 paketa baterija kako bismo osigurali da ASKA™ bude jednako sigurna u zraku kao i na zemlji. Predviđamo da će leteći automobili koji su dostupni široj javnosti biti jednako važni za redefiniranje načina kako živimo i gdje živimo, baš kao što su izvorni automobili bili temelj razvoja autocesta i cestovnih sustava naše zemlje”, izjavio je Guy Kaplinsky, osnivač i izvršni direktor NFT Inc.

(FOTO: ASKA Drive & Fly)

Inače, u ASKA-u ćete se moći ukrcati kod kuće, na ulici ili na parkiralištu, a korisnici će ga moći voziti i samo kao običan automobil do npr. posla. Čak i kada je svih šest rotora sklopljeno (zatvoreno), vozilo ipak ima nepogrešiv izgled letjelice s prednjim staklom u obliku mjehurića kao kod helikoptera, te izrazitim repom koji je prepoznatljivi dio svakog aviona.

(FOTO: ASKA Drive & Fly)

Iako su predbilježbe već počele, očekuje se da će ASKA biti spremna za isporuku tek 2026. godine, što je krajnji rok do kojega tvrtka procjenjuje da će se propisi o sigurnosti i kontroli prometa razviti dovoljno kako bi podržali upotrebu novih zračnih vozila za potrošače.

Glasnogovornik tvrtke potvrdio je da su već počeli dobivati ​​predbilježbe ASKA-u. Cijena? Prava sitnica! ‘Pišljivih’ 789.000 dolara u što je uključena i obuka pilota/vozača.

Podijeli sadržaj na društvenim mrežama!
Autor

Pričamo o fenomenima koje izazivaju ili uzrokuju urbane pojave u društvu, idejama koje prožimaju pop kulturu, tehnologiju, film, književnost, umjetnost, glazbu, dizajn...

Ostavi komentar