Posljednjih su godina brojni startupi obećavali da će na tržište plasirati jedinstveno vozilo koje će moći i letjeti i voziti po cesti, no još nitko nije uspio predstaviti gotovo rješenje, osim možda jednog američkog start-upa.
NFT Inc. (Next Future Mobility/Transport eng.) je prije dvije godine najavio planove za proizvodnju letećeg automobila koji bi izgledao poput SUV-a i mogao letjeti pomoću skupa rasklopivih krila. Svoje je leteće rješenje NFT Inc. nazvao ASKA™ (što na japanskom znači “leteća ptica”) i ovih je dana prvi električni leteći automobil te tvrtke postao dostupan za predbilježbu!

Pod geslo “nova opcija mobilnosti od vrata do vrata” NFT Inc. svojim korisnicima nudi slobodu izbora putovanja po cesti ili zraku u vozilo koje se (naj)bolje može opisati kao avion koji vozi, nego kao automobil koji leti.

ASKA je četverosjed koji može voziti cestom poput automobila, a sposoban je za vertikalno polijetanje i slijetanje (VTOL – Vertical take-off and landing eng.), kao i za kratko uzlijetanje i slijetanje (STOL – Short take-off and landing eng.), te leti poput zrakoplova.
Aerodinamični dizajn omogućava mu ugodnu vožnju po cesti te sigurno i učinkovito letenje u zraku. Pogonjena električnim motorima, ASKA ima domet leta do 400 kilometara, a kao dodatni sigurnosni sustav posjeduje i “proširivač dometa” (motor s unutarnjim izgaranjem koji funkcionira kao mali generator za baterije).

“Jako smo se fokusirali na sigurnosne elemente koji uključuju dvostruke izvore energije, velika krila, velike propelere, 6 paketa baterija kako bismo osigurali da ASKA™ bude jednako sigurna u zraku kao i na zemlji. Predviđamo da će leteći automobili koji su dostupni široj javnosti biti jednako važni za redefiniranje načina kako živimo i gdje živimo, baš kao što su izvorni automobili bili temelj razvoja autocesta i cestovnih sustava naše zemlje”, izjavio je Guy Kaplinsky, osnivač i izvršni direktor NFT Inc.

Inače, u ASKA-u ćete se moći ukrcati kod kuće, na ulici ili na parkiralištu, a korisnici će ga moći voziti i samo kao običan automobil do npr. posla. Čak i kada je svih šest rotora sklopljeno (zatvoreno), vozilo ipak ima nepogrešiv izgled letjelice s prednjim staklom u obliku mjehurića kao kod helikoptera, te izrazitim repom koji je prepoznatljivi dio svakog aviona.

Iako su predbilježbe već počele, očekuje se da će ASKA biti spremna za isporuku tek 2026. godine, što je krajnji rok do kojega tvrtka procjenjuje da će se propisi o sigurnosti i kontroli prometa razviti dovoljno kako bi podržali upotrebu novih zračnih vozila za potrošače.