Od mitoloških likova Dedala i Ikara, preko renesansnog genija Leonarda da Vincija i njegovih mehaničkih uređaja, do raznih ekscentrika ili izumitelja najnovijeg doba svima je zajednička želja bila vinuti čovjeka (samostalno) u nebo.
Nekima je to, s više ili manje uspjeha, nakratko pošlo za rukom, ali baš nitko nije mogao promijeniti činjenicu da čovjek i dalje ne može samostalno letjeti. Ako ćemo se našaliti, najdalje je u tome otišao bogati industrijalac i briljantni izumitelj Tony Stark, puno poznatiji kao Iron Man.

Marvelov superjunak, međutim, dao je ideju digitalnoj generaciji kreativaca, pa smo tako 2017. godine svjedočili kratkom letu izumitelja Richarda Browninga kojeg su prozvali britanski Iron Man jer je letio pomoću mlaznica pričvršćenih na ruke i noge.
Ili primjer francuskog inovatora Franka Zapate koji je napravom vlastite izrade “flyboard” preletio oko 35 kilometara preko kanala La Manche. ‘Leteći čovjek’, kako su ga prozvali, svoj stroj puni kerozinom iz ruksaka koji nosi na leđima, a stopala su mu pričvršćena na letjelicu.

Najnoviji primjer stiže nam iz Amerike gdje je prije nekoliko dana probni let na svojem izumu odradio tehnološki inovator Hunter Kowald. Nakon godina istraživanja i razvoja dizajna, digitalni kreativac iz Losa Angelesa je javnost predstavio potpuno funkcionalan “hoverboard” koji zaista – leti.
Posljednjih su godina izdani razni prototipovi “hoverboarda” koji nisu bili u skladu s tipičnim očekivanjima svemirskog doba u kojem jesmo, stoga je Kowald napravio snažni dron velikih razmjera s propelerima okrenutim prema dolje radi potiska.

“Nikad vam neću moći objasniti ludu količinu posla koju je trebalo uložiti u ovo. Ljudi su mi govorili da ne mogu kršiti zakone fizike. Ali dobro .. nakon velikog napora oko izrade dijelova po mjeri i mnoštva spontanih požara i eksplozija… gledajte me kako plešem”, napisao je Kowald u objavi na svom Instagram profilu.
“The Hoverboard” je u biti veliki dron s propelerima okrenutim prema dolje, prilagođenom strukturom od karbonskih vlakana testiranom na izdržljivost i čvrstoću, a njime se upravlja putem ručnog daljinskog upravljača.

Nosivost mu je oko 230 kg na ukupnu težinu od 340 kg, što ga čini savršenim za nošenje osobe koja njime upravlja na vrhu drona, a sigurnost je jedan od glavnih prioriteta. Na primjer, još uvijek može sigurno sletjeti nakon što su mu otkazala dva motora ili jedan od pet elektronskih sustava.
Opremljen je i navigacijskim osvjetljenjem (kao) za zrakoplove certificiranim od strane američke Savezne uprave za zrakoplovstvo, a sve su komponente izrađene po mjeri od industrijske opreme.
Od velikog predstavljanja prošloga tjedna, Kowald svojim hoverboardom leti po cijelom Los Angelesu, uključujući i cestovnim promet, što vjerojatno nije baš legalno, ali to je već druga priča. Barem se zaustavio na crvenom svjetlu kao što pokazuje jedan od videozapisa u nastavku.

Za sada su ovo svi detalji dostupni o “The Hoverboardu”. Kowald je svojim fanovima na društvenim mrežama ipak otkrio da sa svojom letjelicom u zraku može provesti do 20 minuta i da ih trenutno izrađuje “više”, pa izgleda da je ovaj model spreman za proizvodnju.
Na pitanja koja se odnose na cijenu ili sposobnost ulaganja u daljnji razvoj, jako je šutljiv, ali kaže da slijedi više informacija.