Kada njihov novi proizvod propadne, tvrtke ili brendovi obično pokušavaju vrlo brzo prijeći preko toga i usmjeriti svu svoju energiju u razvoj nekih drugih ideja za koje se nadaju da će uspjeti. Muzej neuspjeha, međutim, sve pamti.
Ova putujuća izložba, koja je prvi put javnosti predstavljena u Švedskoj 2017. godine, ovih je dana došla do New York, gdje će do sredine svibnja biti izložena posjetiteljima u Industry Cityju u Brooklynu.
Na izložbi se može vidjeti više od 150 komercijalnih ideja koje nisu uspjele u svijetu biznia, iz različitih razloga, a cilj ovog muzeja je “poticanje rasprave o prihvaćanju i učenju iz neuspjeha”, prema objašnjenju na Instagram stranici.
Samo neki od primjera tih komercijalnih neuspjeha su npr.: New Coke, Bic for Her olovke, Oreo keksi s okusom limunade, Colgate lazanje, Crystal Pepsi ili čak Marlboro kantica sa sladoledom!?
“Moj se istraživački rad usredotočuje na pomoć organizacijama da budu inovativnije”, kaže kustos muzeja Samuel West, klinički psiholog specijaliziran za organizacijsku znanost.
“Jedna od velikih prepreka inovacijama je strah od neuspjeha. Dakle, igrao sam se s ovom idejom kako mogu komunicirati istraživačka saznanja i važnost prihvaćanja neuspjeha?”, dodao je Westa koji izložbu vidi kao ključnu priliku za učenje.
I zaista, mnogi od brendova prikazanih u Muzeju neuspjeha nisu dopustili da ih jedan ili dva neuspjela pokušaja zaustave. Na primjer, Oreo je nakon faila s okusom limunade stvorio još mnogo novih okusa, a i Coca-Cola ite PepsiCo i dalje cvjetaju na tržištu.
“Ljudi se bolje osjećaju kada vide velikei poznate brendove te tvrtke koje imaju ogromne količine novca i vještina i iskustva, a ipak ne uspiju kada pokušavaju nešto novo. Kao ‘veliki dečki’ mogu pogriješiti, pa zašto i mi ne bismo?”, objašnjava West.
I dok se posjetitelji muzeja mogu osjećati bolje zbog ove činjenice, to nužno ne znači da “veliki igrači” žele oglašavati svoje neuspjehe cijelome svijetu. Kada je West prvi put počeo sastavljati izložbu, morao se osloniti na pronalazak neuspjelih proizvoda na eBayu i Craigslistu jer nitko nije htio imati bilo kakve veze s tim.
“Neuspjeh je koristan jer dobivate uvid u svoj neuspjeh, gradite na tome, isprobavate drugu verziju, eksperimentirate i vraćate se s nečim boljim”, zaključuje West.