Prošli je tjedan umjetnik Slaven Lunar Kosanović oslikao podvožnjak na lokaciji Aleja Bologne / Ulica Velimira Škorpika, u sklopu projekta Grad u Boji, kojega provodi Umjetnička organizacija Mural Hub na čelu s Melindom Šefčić i Ivom Kosanovićem.
Projekt je realiziran uz potporu Turističke zajednice Grada Zagreba, koja je prepoznala vrijednost i učinkovitost ovoga projekta i podržala ga u realizaciji.
Autori projekta ističu kako je umjetnost u javnom prostoru nužan aspekt za rast i razvoj društva, a tako i pojedinca podjednako.
Grad bez boje
Živimo u vremenu, gdje je sve ubrzano i instant, ljudi rijetko zalaze u muzeje i galerije, sve je manje vremena za obitelj i sebe. Veliki gradovi dodatno doprinose gubitku vremena u prometu, upravo tako, velika većina naših građana potroši i preko sat vremena vozeći se u prometu od točke A do točke B, pritom je jedini vizualni podražaj koji ih okružuje, beton, asfalt, bilboardi s reklamama, stambene zgrade te kuće.
Grad i gradski prostor ogledalo su društva i politike koja njome vlada. Gradski prostor igra značajnu ulogu u životima građana. Ravnoteža između estetske dimenzije – oblika i materijala – i društvene dimenzije – korištenja i značenja – poželjni su kako bi se stvorila urbana svijest a tako i baština građanstva.
Zagreb u umjetničkoj krizi
U usporedbi s drugim Europskim gradovima, Zagreb je u krizi identiteta, nedostaje mu umjetničko estetske i društvene dimenzije javnog prostora koje su međusobno povezane.
Zagreb je bogat podvožnjacima i nadvožnjacima, sporednim i glavnim cestama te ključnim petljama koje spajaju dijelove grada a tako i same građane. Cestama grada Zagreba ne prometuje samo lokalno stanovništvo, u njemu prometuju svi koji dolaze u Grad Zagreb, turisti koji se voze javnim prijevozom kako bi obišli sve atraktivne lokacije u gradu.
Svijet oko nas nije ono što vidimo, već onako kako ga doživljavamo. Ono što naša osjetila percipiraju ima važan utjecaj na našu osobnu kulturu i pamćenje. Upravo ovaj skup faktora stvara osjećaj mjesta u ljudskoj percepciji.
Percepcija nije nešto univerzalno, kulturna pozadina i prethodna iskustva pojedinca unose različitost u percepciju stvari i uzrokuje da ono postane osjetilno racionalno iskustvo usporedno s osobnim.