Ako ste ikada gledali filmove Quentina Tarantina (uvjereni smo da jeste) i pomislili kako je super ideja da se on ‘glavom i bradom’ pojavljuje u nekoj od uloga, znajte da je jedan od najvećih redatelja današnjice to radio kako bi odao počast svojem velikom prethodniku Alfredu Hitchcocku. Tog engleskog redatelja, producenta i scenarista mnogi su smatrali pionirom kinematografske tehnike tako da nas ne bi trebao iznenaditi ovaj gospodski potez slavnog Tarantina.

Sir Alfred Joseph Hitchcock bio je nadaleko poznat po svojim filmovima u kojima su napetost, neizvjesnost, prijetnja i tjeskoba predstavljali primarne elemente i u kojima je publika stalno bila “na rubu sjedala”. Osim toga, bio je dobro poznat i po nastupima u svojim filmovima, a to su bila uglavnom kratka pojavljivanja u kadru, odnosno kako su ih na engleskom zvali – ‘blink and miss’ uloge.

Kompilacija svih Hitchcockovih cameo uloga

Oni koji su bili dobro upoznati s Hitchcockovim radovima znali su za njegova pojavljivanja, a s vremenom se taj stil svidio i publici koja se unaprijed veselila novim filmovima ne bi li “Hitcha” isprve prepoznali u kadru. Hitchcock je sebe učinio sastavnim dijelom svojih filmova bilo kao slučajni prolaznik ili kao humoristični dodatak sceni – to je taj djelić osobnosti koja je zablistala u svakom njegovom filmu.

Hitchcock je otkrio da je tradicija njegovim pojavljivanja u filmovima počela sasvim ​​slučajno.

FOTO: Hitchcock i Tippi Hedren u filmu “Birds” (1963)

“Sve je počelo zbog nedostatka statista u mom prvom filmu. Bio sam u kadru na nekoliko sekundi, okrenut leđima prema kamerama. Nije bilo baš puno, ali odigrao sam svoje. Od tog trenutka pokušavam biti u svim svojim filmovima. Nije da mi se to sviđa, ali izaziva fascinaciju kojoj ne mogu odoljeti. Kad to učinim, glumačka ekipa se hvata za glavu, a snimatelji i svi ostali se okupe da bi mi to što više otežali. Ali sada ne mogu stati”, priznao je filmski velikan u članku New York Timesa iz 1945. godine.

FOTO: Hitchcockovo pojavljivanje u filmu “Frenzy” (1972)

U gotovo 50 godina redateljskog rada, od prvog “The Lodger: A Story of the London Fog” (1927), pa sve do zadnjeg “Family Plot” (1976), Hitchcock je režirao preko 50 filmova. U kadru se, kažu bolji poznavatelji, pojavio čak 44. put, s tim da se u spomenutom prvom i zadnjem pojavio dvaput, baš kao i u filmovima “Suspicion” (1941), “Rope” (1948) te “Under Capricorn (1949)”. Za one koji žele znati više, evo i popis svih Hitchcockovih filmova:

1920’s

  • The Pleasure Garden (1925)
  • The Mountain Eagle (1926)
  • The Lodger: A Story of the London Fog (1927)
  • Downhill (1927)
  • Easy Virtue (1928)
  • The Ring (1927)
  • The Farmer’s Wife (1928)
  • Champagne (1928)
  • The Manxman (1929)
  • Blackmail (1929)

1930’s

  • Juno and the Paycock (1930)
  • Murder! (1930)
  • The Skin Game (1931)
  • Rich and Strange (1931)
  • Number Seventeen (1932)
  • Waltzes from Vienna (1934)
  • The Man Who Knew Too Much (1934)
  • The 39 Steps (1935)
  • Secret Agent (1936)
  • Sabotage (1936)
  • Young and Innocent (1937)
  • The Lady Vanishes (1938)
  • Jamaica Inn (1939)

1940’s

  • Rebecca (1940)
  • Foreign Correspondent (1940)
  • Mr. & Mrs. Smith (1941)
  • Suspicion (1941)
  • Saboteur (1942)
  • Shadow of a Doubt (1943)
  • Lifeboat (1944)
  • Spellbound (1945)
  • Notorious (1946)
  • The Paradine Case (1947)
  • Rope (1948)
  • Under Capricorn (1949)

1950’s

  • Stage Fright (1950)
  • Strangers on a Train (1951)
  • I Confess (1953)
  • Dial M for Murder (1954)
  • Rear Window (1954)
  • To Catch a Thief (1955)
  • The Trouble with Harry (1955)
  • The Man Who Knew Too Much (1956)
  • The Wrong Man (1956)
  • Vertigo (1958)
  • North by Northwest (1959)

1960’s

  • Psycho (1960)
  • The Birds (1963)
  • Marnie (1964)
  • Torn Curtain (1966)
  • Topaz (1969)

1970’s

  • Frenzy (1972)
  • Family Plot (1976)

Podijeli sadržaj na društvenim mrežama!
Autor

Pričamo o fenomenima koje izazivaju ili uzrokuju urbane pojave u društvu, idejama koje prožimaju pop kulturu, tehnologiju, film, književnost, umjetnost, glazbu, dizajn...

Ostavi komentar