Ako ste ikada gledali filmove Quentina Tarantina (uvjereni smo da jeste) i pomislili kako je super ideja da se on ‘glavom i bradom’ pojavljuje u nekoj od uloga, znajte da je jedan od najvećih redatelja današnjice to radio kako bi odao počast svojem velikom prethodniku Alfredu Hitchcocku. Tog engleskog redatelja, producenta i scenarista mnogi su smatrali pionirom kinematografske tehnike tako da nas ne bi trebao iznenaditi ovaj gospodski potez slavnog Tarantina.
Sir Alfred Joseph Hitchcock bio je nadaleko poznat po svojim filmovima u kojima su napetost, neizvjesnost, prijetnja i tjeskoba predstavljali primarne elemente i u kojima je publika stalno bila “na rubu sjedala”. Osim toga, bio je dobro poznat i po nastupima u svojim filmovima, a to su bila uglavnom kratka pojavljivanja u kadru, odnosno kako su ih na engleskom zvali – ‘blink and miss’ uloge.
Oni koji su bili dobro upoznati s Hitchcockovim radovima znali su za njegova pojavljivanja, a s vremenom se taj stil svidio i publici koja se unaprijed veselila novim filmovima ne bi li “Hitcha” isprve prepoznali u kadru. Hitchcock je sebe učinio sastavnim dijelom svojih filmova bilo kao slučajni prolaznik ili kao humoristični dodatak sceni – to je taj djelić osobnosti koja je zablistala u svakom njegovom filmu.
Hitchcock je otkrio da je tradicija njegovim pojavljivanja u filmovima počela sasvim slučajno.
![](https://www.urbano.hr/wp-content/uploads/2021/03/hitchcock2-1024x686.jpg)
“Sve je počelo zbog nedostatka statista u mom prvom filmu. Bio sam u kadru na nekoliko sekundi, okrenut leđima prema kamerama. Nije bilo baš puno, ali odigrao sam svoje. Od tog trenutka pokušavam biti u svim svojim filmovima. Nije da mi se to sviđa, ali izaziva fascinaciju kojoj ne mogu odoljeti. Kad to učinim, glumačka ekipa se hvata za glavu, a snimatelji i svi ostali se okupe da bi mi to što više otežali. Ali sada ne mogu stati”, priznao je filmski velikan u članku New York Timesa iz 1945. godine.
![](https://www.urbano.hr/wp-content/uploads/2021/03/hitchcock1-1024x554.jpg)
U gotovo 50 godina redateljskog rada, od prvog “The Lodger: A Story of the London Fog” (1927), pa sve do zadnjeg “Family Plot” (1976), Hitchcock je režirao preko 50 filmova. U kadru se, kažu bolji poznavatelji, pojavio čak 44. put, s tim da se u spomenutom prvom i zadnjem pojavio dvaput, baš kao i u filmovima “Suspicion” (1941), “Rope” (1948) te “Under Capricorn (1949)”. Za one koji žele znati više, evo i popis svih Hitchcockovih filmova:
1920’s
- The Pleasure Garden (1925)
- The Mountain Eagle (1926)
- The Lodger: A Story of the London Fog (1927)
- Downhill (1927)
- Easy Virtue (1928)
- The Ring (1927)
- The Farmer’s Wife (1928)
- Champagne (1928)
- The Manxman (1929)
- Blackmail (1929)
1930’s
- Juno and the Paycock (1930)
- Murder! (1930)
- The Skin Game (1931)
- Rich and Strange (1931)
- Number Seventeen (1932)
- Waltzes from Vienna (1934)
- The Man Who Knew Too Much (1934)
- The 39 Steps (1935)
- Secret Agent (1936)
- Sabotage (1936)
- Young and Innocent (1937)
- The Lady Vanishes (1938)
- Jamaica Inn (1939)
1940’s
- Rebecca (1940)
- Foreign Correspondent (1940)
- Mr. & Mrs. Smith (1941)
- Suspicion (1941)
- Saboteur (1942)
- Shadow of a Doubt (1943)
- Lifeboat (1944)
- Spellbound (1945)
- Notorious (1946)
- The Paradine Case (1947)
- Rope (1948)
- Under Capricorn (1949)
1950’s
- Stage Fright (1950)
- Strangers on a Train (1951)
- I Confess (1953)
- Dial M for Murder (1954)
- Rear Window (1954)
- To Catch a Thief (1955)
- The Trouble with Harry (1955)
- The Man Who Knew Too Much (1956)
- The Wrong Man (1956)
- Vertigo (1958)
- North by Northwest (1959)
1960’s
- Psycho (1960)
- The Birds (1963)
- Marnie (1964)
- Torn Curtain (1966)
- Topaz (1969)
1970’s
- Frenzy (1972)
- Family Plot (1976)