Mrvicu smo zakasnili, ali ovu informaciju, barem iz perspektive nešto starije generacije, nismo mogli ignorirati. Na najpoznatijem trgu u New Yorku tijekom mjeseca svibnja jedna od glavnih atrakcija bio je crveni kiosk K67.
Jedno od najprepoznatljivijih obilježja bivše Jugoslavije, u kojem su se nekad nalazile trafike, cvjećarnice, slastičarne, prodavaonice voća i povrća, granične kontrolne kućice itd…, ovoga puta na legendarnom Times Squareu ugostilo je popularnu njujoršku radijsku postaju.

Tijekom svibanj omiljeni internetski Lot Radio emitirao je uživo sa slavnog njujorškog trga u sklopu projekta Times Square Transmissions 2021.
Tijekom tog razdoblja DJ rezidencija bio je retro crveni kiosk K67 iz 1960-ih koji je, kako je netko lijepo napisao, ostao urezan u kolektivnu memoriju naroda s prostora bivše Jugoslavije.

Kultni crveni višenamjenski kiosk, koji se godinama u bivšoj državi dobro prilagođavao različitim svrhama, postao je DJ kabina iz koje se svaki dan između 10 i 22 sata emitirala dobra ‘mjuza’.
Posjetitelji New Yorka i Times Squarea mogu su osobno uživati u glazbi i vizualnom doživljaju retro crvenog kioska, dok su drugi zainteresirani putem video prijenosa uživo imali priliku vidjeti i unutrašnjost kioska na stranici thelotradio.com.

Priča o slavnom kiosku počela je prije točno 55 godina kada je tadašnji student arhitekture Saša J. Mächtig u Ljubljani 1966. čuo za gradsku ideju o osmišljavanju novih kioska. Na vlastitu inicijativu projektirao je model kioska K67 i ostalo je povijest.

U čemu je bila tajna? Modularni dizajn i struktura od čelika, stakla i stakloplastike (fiberglas) predstavljali su jedan od rijetkih uspješnih eksperimentalnih projekata 1960-ih koji su doživjeli masovnu proizvodnju.
Kiosk se mogao koristiti kao pojedinačna struktura, ali i kao modularni dio više zasebnih jedinica uklopljenih u veću cjelinu, a bio je u upotrebi – svugdje. Njegova proizvodnja trajala je sve do 1999. godine, a proizvedeno je 7.500 jednica.

Naravno da je većina kioska bila rasprostranjena po bivšoj državi, ali bio je i tadašnji izvozni hit. Veliki broj K67 izvezen je u Japan, Novi Zeland, Irak, Keniju, bivše zemlje SSSR-a, Poljsku i SAD.
Jedan od modela kioska K67 bio je izložen i u njujorškoj MoMa-i, a kolika je bila njegova popularnost govori i posebna stranica posvećena fotografijama (pre)ostalih K67 diljem Europe (od Njemačke, Austrije, Poljske ili Slovačke pa sve do država bivše Jugoslavije).