Dino Dvornik je bio istinska glazbena legenda, prvi funk izvođač na ovim prostorima, autor brojnih hitova i osoba otkačenog karaktera. Stoga ne čudi da je baš on dobio svojeg vlastitog Željeznog Franceka.
Čak ni to nije išlo glatko, baš kao ni u njegovom životu. Originalni Dino Dvornik pojavio se na javnoj pumpi na Britancu, a za to je zaslužna ekipa okupljena oko projekta Pimp my Pump koja je oslikala tamošnjeg Željeznog Franceka u čast liku i djelu splitskog glazbenika.
Bilo je to početkom svibnja 2013. godine na cjelodnevnom događaju posvećenom Dini Dvorniku, a kao predložak za oslikavanje pumpe uličnim je umjetnicima poslužila slika s njegovog posljednjeg studijskog albuma “Pandorina kutija” iz 2008.
FOTO: Mario Kojundžić
Izlazak tog albuma najavio je singl “Hipnotiziran”, koji je objavljen u ljeto 2008. godine, te se odmah nakon objavljivanja našao na vrhu top ljestvica. Nažalost, sama promocija pjesme bila je ujedno i njegova posljednja, DIno Dvornik tragično je preminuo u rujnu 2008. ostavivši album nedovršenim, no suradnici koji su radili na albumu završavaju posao.
FOTO: Mario Kojundžić
Promocija albuma Pandorina kutija održana je u 29. studenog 2008., a godinu dana kasnije Dino Dvornik za ovaj album dobiva prestižnu hrvatsku diskografsku nagradu Porin u kategorijama album godine, najbolji pop album, najbolje likovno oblikovanje, najbolji video broj i životno djelo.
FOTO: Mario Kojundžić
Vratimo se mi malo ipak na sudbinu njegovog lika i djela na kultnim zagrebačkim javnim slavinama. Autor velikih hitova kao što su Afrika, Zašto praviš slona od mene, Ti si mi u mislima, Ja bi preživio, Jače manijače i drugih stajao je ponosno na Britancu dok nije morao preseliti na drugu (ne)poznatu lokaciju obraslu visokom travom.
FOTO: Mario Kojundžić
To nije bilo mjesto za jednog vrhunskog skladatelja, tekstopisca i glazbenika, pa se konačno skrasio u Trnju, na adresi Radonjska 9, gdje stoji u prepoznatljivoj crvenoj boji i sa sunčanim naočalama baš kao što je nosio na naslovnici albuma “Pandorina kutija”.
Autor teksta: Mario Kojundžić
Projekt je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.