U kinu Kinoteka počinje ciklus posvećen Paulu Verhoevenu, nizozemskom redatelju čije je ime postalo sinonimom za satirični, provokativni i subverzivni žanrovski film, a bit će prikazani uz rame kanonskih djela Ejzenštejna, Hitchcocka, Pasolinija i Wellesa, s kojima ulazi u kreativni dijalog.
Program “Bez inhibicija: Paul Verhoeven i subverzivni Hollywood” počinje 28. travnja hrvatskom kinopremijerom filma Crna knjiga, jednim od najuspješnijih nizozemskih filmova svih vremena, a 28. svibnja zaključuje ga satirični Showgirls, koji ćemo gledati u restauriranoj inačici.
Program je podijeljen u pet cjelina organiziranih oko tema koje je Verhoeven istraživao kroz svoj opus: moralni relativizam u izvanrednim okolnostima, tanku granicu između propagande i fašizma, snažne žene i mušku paranoju, odnos seksualnosti i moći, religijske motive te provokacije i kontroverze.
Da visokobudžetni žanrovski film može biti puno više od pukog eskapizma podsjeća nas opus Paula Verhoevena. Filmovima kao što su Rahatlokum (Turks fruit, 1973) i Borba na život i smrt (Soldaat von Oranje, 1975) vratio je nizozemsku kinematografiju na filmsku kartu svijeta, a u SAD-u se proslavio nizom uspješnih znanstveno-fantastičnih spektakala i erotskih trilera kao što su RoboCop (1987), Potpuni opoziv (Total Recall, 1990) i Sirove strasti (Basic Instict, 1992), piše u najavi na stranicama Kinoteke.
Spajajući osjećaj za duh vremena i komercijalni senzibilitet Verhoeven je snimio niz izrazito uspješnih filmova, koji su ga prometnuli među najuspješnije hollywoodske imigrante, uz bok Alfredu Hitchcocku, Fritzu Langu i Billyju Wilderu.
Verhoevenovi filmovi pomicali su granice mainestreama i razbijali stereotipe zbog čega su nerijetko izazivali oštre protureakcije: proteste, bojkote i pokušaje cenzure, no zanimljivo je da su s vremenom svi bili revalorizirani.
Više o Verhoevenovom opusu i najavi ciklusa pročitajte OVDJE.