Slučajna raskoš prozirnog vodenog rebusa Dalibora Barića jedan je od 27 naslova koji će se razmatrati za nominaciju za 93. nagradu Oscar Američke akademije filmske umjetnosti i znanosti, u kategoriji dugometražnog animiranog filma.
Od tog broja samo će njih pet biti nominirano za prestižnu filmsku nagradu, a koji će to biti znat će se vjerojatno krajem ožujka kada članovi Akademije zaduženi za izbor animiranih filmova pogledaju sve naslova.
Američki filmski portal The Wrap objavio je kako se, s obzirom na okolnosti uzrokovane pandemijom, prije tjedan dana mislilo da će se za nominaciju za Oscara u toj kategoriji boriti samo 13 naslova, no broj je povećan na 27 i među njima je hrvatski film zagrebačke produkcijske kuće Kaos i producenta Ivana Katića, piše na stranicama Hrvatskog audiovizualnog centra.
“Osjećaj nakon ove vijesti? Nestvarno. Neočekivano. Sve što kažem, zvuči predvidljivo, ali trenutno je to sve što mogu. Sretni smo, iscrpljeni od euforije. Želim odspavati i razmisliti ovih dana o svemu”, izjavio je tim povodom redatelj Dalibor Barić i dodao: “Koliko sam shvatio iz vijesti koju je objavio The Wrap, kategorija dugometražnih animiranih filmova ove godine je proširena na još 13 međunarodnih filmova, i mislim da je pri odabiru bitnu ulogu imao i Annecy film festival, zatim Animafest Zagreb, kao i Asifin Annie Awards, budući da je film ‘Slučajna raskoš prozirnog vodenog rebusa’ imao svjetsku premijeru na Annecyju, a domaću na Animafestu, te je zatim pozvan od strane Asife na sudjelovanje u natjecanje za Annie Awards. Što se tiče naše inicijative, mislim da dobar dio posla počiva na vjeri i upornosti producenta filma Ivana Katića”.
Slučajna raskoš prozirnog vodenog rebusa priča je o Martinu, koji se pokušao boriti protiv sustava, a sada je u bijegu i konceptualnoj umjetnici Sari. Zajedno se pridružuju revolucionarnoj komuni na selu, dok im je policija na tragu. Inspektor Ambroz zna da su prava pitanja važnija od odgovora, jer možda ništa nije istina.
Dalibor Barić film je animirao, režirao i montirao te za njega napisao scenarij i skladao glazbu, a producirao ga je Ivan Katić (Kaos). Glasove likovima daju Rakan Rushaidat, Ana Vilenica, Frano Mašković, Nikša Marinović, Mario Kovač, Željka Veverec, Boris Bakal i Pavlica Brazzoduro Bajsić, a za zvuk su zaslužni Dino Brazzoduro i Ivan Zelić iz Studija Nazor.
“Tehnički, od 27 filmova u ‘screening roomu’, pet će biti nominirano za nagradu akademije. Ovo sad je premašilo sva moja očekivanja, još se trebaju slegnuti svi dojmovi, a trenutno mi sve još djeluje nadrealno. Površno sam upoznat s ostalim filmovima, nisam niti jedan pogledao, ali sam svjestan raznolikosti, kvalitete i razmjera ostalih filmova, autora i studija”, kaže redatelj Barić i na kraju zaključuje:
“Hrvatska animacija odavno ima svoju dobru reputaciju i prepoznatljivost na međunarodnoj sceni, a to iznova potvrđuju nove generacije animatora/ica. Iz osobnog iskustva znam da i ljudi koji se bave produkcijom animiranih filmova, jako vole to što rade i jako dobro poznaju i razumiju taj svijet. Mislim da upravo iz te ljubavi i entuzijazma, proizlaze tako dobri rezultati”, piše na stranicama HAVC-a.
Film Slučajna raskoš prozirnog vodenog rebusa nastao je uz potporu Hrvatskog audiovizualnog centra i Grada Rijeke.
O AUTORU:
Dalibor Barić (rođen 1974. godine) multimedijski je umjetnik koji živi i radi u Zagrebu. Autor je kratkometražnih animiranih i eksperimentalnih filmova, glazbenih spotova (Bilk, Vuneni, Pips, Chips & Videoclips, Ante Perković), festivalskih špica (Motovun Film Festival), stripova (u Libri Liberi), instalacija, crteža i kolaža. Bavi se glazbom, nastupa kao VJ, a 2019. sudjelovao je u Animafestu Zagreb kao član žirija Velikog natjecanja dugometražnog filma. Filmografija: Slučajna raskoš prozirnog vodenog rebusa (2020), Astronaut od perolaka (2017), Nepoznate energije, neidentificirani osjećaji (2015), Amnezijak na plaži (2013), Marienbad First Aid Kit (2013), The Spectres of Veronica (2011), New Hippie Future (2011), Pain So Light That Appears As Tickle (2010), The Mind from Nowhere (2010), The Horror of Dracula (2010), Ghost Porn in Ectoplasm! But How? (2010), Nymph Gloss Atari (2010).